30-12-2022 13:39
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-12-2022 13:47 przez Ametyst Faradobus.)
Zawsze wychodziłem z założenia, że mikronacyjny uniwersytet jest zabawą, w ramach której można zdobyć przy okazji jakieś praktyczne umiejętności. Jednocześnie im dłużej pracuję jako dydaktyk (w wirutalu, a od niedawna także okazyjnie w realu) tym częściej widzę, jak wielka jest potrzeba prostego i zrozumiałego wyjaśnienia sposobu konstruowania aparatu naukowego: przypisów, bibliografii i wszystkiego tego, co przynajmniej od XIX wieku służy potwierdzeniu opisanych faktów. Brak takiej instrukcji uważam za pewnego rodzaju zaniedbanie, które za radą profesora @"Andrzej Płatonowicz Ordyński" postaram się dziś nadrobić. Wydaje mi się, że jest to pewna umiejętność, której nie daje realowa szkoła, a która jest wymagana i przydatna na późniejszym etapie edukacji stąd jeśli komuś uda się ją opanować w ramach studiów w mikronacjach to będzie to moją osobistą satysfakcją. Zaznaczam od razu, że niniejszy instruktaż ma zamierzenie łopatologiczny charakter i zawiera wiele uproszczeń.
Muszę też podkreślić, że przedstawione niżej schematy to tylko propozycja. Kiedy byłem na pierwszym roku realowych studiów to jeden z moich co bardziej trzeźwo myślących wykładowców wytłumaczył mi, że konstruowanie aparatu naukowego ma jedną zasadę: musi być to totalnie konsekwentne. Oczywiście - niektóre wydawnictwa albo redakcje wymagają stosowania konkretnego stylu przypisów. Równie dobrze można jednak przyjąć, że "A" symbolizuje "J. Dupa, O dupie, Dupograd 2021" i jedynie zaznaczyć to w jednym miejscu, a w tekście stosować "A, s. 21-37". Pytanie, na ile będzie to klarowne i wygodne w czytaniu? Odpowiedź na to pytanie należy do samego Autora danej pracy - od każdego z Was.
Rodzaje mikronacyjnych prac naukowych na UB
W Uniwersytecie Bialeńskim można dopełnić studiów magisterskich na dwa sposoby:
a) pisząc klasyczną pracę z przypisami i bibliografią;