Wróć do przeglądania archiwum Grodziskiej Agencji Prasowej

NOT bez posła, mandat trafi do UKL

Opublikowano 2009-02-12 14:11:24 przez pmk

Krzysztof diuk Konias, wybrany do Izby Poselskiej z listy koalicji Unii Konserwatywno–Liberalnej i Narodowego Odrodzenia Teutonii, nie złożył ślubowania w ustawowym terminie siedmiu dni od dnia ogłoszenia wyników wyborów. Zapytany przez GAP o przyczynę swojego zaniechania odpowiedział „bo tak”. Zgodnie z przepisami ordynacji wyborczej, jego mandat wygasł. Nowym posłem zostanie Andrzej bar. Dzikowski, przewodniczący Unii Konserwatywno–Liberalnej, który uzyskał kolejny wynik w ramach listy wyborczej.

Komentarze

Autor: Aaron von Lichtenstein-Rozman, zamieszczono 2009-02-12 14:32:57

To są kpiny z wyborców.


Autor: Karolina von Lichtenstein, zamieszczono 2009-02-12 14:59:16

Tylko pogratulować poszanowania głosów wyborców.


Autor: Yaraeh Euskadi, zamieszczono 2009-02-12 15:05:47

Neokidy z OPD oraz znudzony Kwazi z NOT.
Tak, to są kpiny.


Autor: Teodozjusz Azoramath-Arped, zamieszczono 2009-02-12 15:34:34

OPD szanuje głos wyborców
A pan Yaraeh nie poszanował ;)


Autor: Yaraeh Euskadi, zamieszczono 2009-02-12 16:18:42

Panu Yaraehowi zabrano, na mocy kruczków prawnych.


Autor: , zamieszczono 2009-02-12 17:00:45

Ci wyborcy, którzy wiedzieli po co na mnie głosują - zrozumieją moje postępowanie. Reszta jakoś musi przełknąć fakt, że ostatnio bardziej cenię swój czas niż kiedyś.

Dodam jeszcze: nawet z NZM pod rządami RCA było się łatwiej dogadać niż z OPD. W NZM przynajmniej ktoś odpowiadał na GaduGadu :)


Autor: Teodozjusz Azoramath-Arped, zamieszczono 2009-02-12 17:30:50

"Panu Yaraehowi zabrano, na mocy kruczków prawnych."
Hmmmm
Bo opuścił pan KS?
Akt utracenia mandatu http://prawo.sarmacja.org/akt,3197.html
Ordynacja wyborcza http://prawo.sarmacja.org/akt,2372.html

Jest napisane że "oświadczenia woli o opuszczeniu lub opuszczenia Księstwa Sarmacji"

Kogo pan Yaraeh chce oszukać?


Autor: Jack Korab, zamieszczono 2009-02-12 17:43:42

Krzysiu, ale Posłem jest się wszystkich, a nie tylko swoich wyborców. Ale takie Twoje prawo.


Autor: Michael von Lichtenstein, zamieszczono 2009-02-12 19:18:37

Poseł jest przede wszystkim reprezentantem swoich wyborców. Więc nie zgodzę się ze swoim przedmówcą :)


Autor: Karolina von Lichtenstein, zamieszczono 2009-02-12 19:37:30

Ja zaś zgodzę się z przed-przedmówcą - Poseł został wybrany do Izby Poselskiej w niejawnych wyborach (= nie wiadomo, kto konkretnie zagłosował na posła X), więc jest reprezentantem Narodu wobec władzy. :-) Gdyby można było oficjalnie dowiedzieć się, kto na kogo zagłosował, wtedy faktycznie byłby reprezentantem swoich wyborców.


Autor: Michael von Lichtenstein, zamieszczono 2009-02-13 08:56:02

^^ Ale wiedzą to Ci co nań głosowali, stąd wiadomo że skoro głosowali na Pana X zamiast na Pana Y to w ten sposób wybierają kto ma być ich przedstawicielem w IP. Gdyby więc pokusić się o założenie, że Poseł jest posłem wszystkich to wybory tracą na znaczeniu - można by było zrobić losowanie :P bo tak czy siak Poseł = Reprezentant Wszystkich. Tymczasem imo logiczne jest że Poseł jest przedstawicielem określonego elektoratu posiadającego takie a nie inne preferencje polityczne. A same wybory to nic innego jak wybór swoich przedstawicieli w organie legislacyjnym.


Autor: Jack Korab, zamieszczono 2009-02-13 14:48:20

Poseł Księstwa Sarmacji składa następujące ślubowanie „Ślubuję uroczyście jako poseł na Sejm rzetelnie i sumiennie wykonywać swoje obowiązki, strzec interesów Księstwa Sarmacji, czynić wszystko dla jego pomyślności, przestrzegać Konstytucji i innych praw Księstwa Sarmacji”.
Nie mamy przy tym, aż tak ugrunowanego przepisu w konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej - "Posłowie są przedstawicielami Narodu. Nie wiążą ich instrukcje wyborców" (a szkoda).


Śmiem zaryzykować twierdzenie, że obowiązuje jednak u nas - mandat wolny, a nie imperatywny, gdzie poseł jest ściśle związany z wyborcami instrukcjami wydanymi przez wyborców.

Oczywistym jest, że nawet poprzez różne przepisy prawne oraz prawo zwyczajowe realizowane są w Sarmacji następujące cechy madatu wolnego:

- uniwersalność- Powiązanie posła z narodem jako zbiorowym suwerenem
- niezależność- zasada ta wyklucza prawne podporządkowanie posła instrukcjom wyborców - w tym w szczególności jeśli chodzi o głosowania, również brak odpowiedzialności karnej za wykonywanie mandatu posła,
- nieodwołalność- osoby, które poparły posła, nie mogą go odwołać- gdyż jak słusznie zauważyła Karolina, ciężko ten elektorat zlokalizować i jest to narzędzie nacisku.


Warto zauważyć, że te zasady nie stoją na przeszkodzie w powiązaniach społecznych, ale zarazem uniemożliwiają prawne podporządkowanie posła.

Nie można powiedzieć, że posłowie nie mają więzów z wyborcami, natomiast poseł nie jest prawnie zmuszony do działania w interesie grupowym, indywidualnym, czy samorzadu. Zgodnie z przysięgą, którą składa powinien działać w interesie Księstwa Sarmacji.


Autor: Yaraeh Euskadi, zamieszczono 2009-02-13 14:56:20

Bratuś, czy ja wyraziłem wolę opuszczenia Sarmacji? Nie. Więc zamilcz, jak nie wiesz o czym piszesz.


Autor: Michał August Staropodlaski, zamieszczono 2009-02-13 18:56:38

Ja, jako jeden z wyborców UKL-NOT szanuję decyzję pana JO Koniasa... Mysle ze z byle powodu nie oddal by mandatu, a jezeli nawet tak, to kolejny posel go otrzymal...


Autor: Krzysztof Czuguł-Chan, zamieszczono 2009-02-14 21:25:36

A to spryciula ;> Wybory nie poszły tak, jak miały to trzeba wciągnąć właściwą osobę we właściwe miejsce ;]


Autor: , zamieszczono 2009-02-15 02:14:26

Ja nawet nie mając mandatu poselskiego mam prawo inicjatywy ustawodawczej :D
Moi wyborcy na pewno się nie zawiodą :)


Autor: Karolina von Lichtenstein, zamieszczono 2009-02-18 23:57:07

Czy mi się zdaje, czy dzisiaj upływa termin złożenia przysięgi poselskiej przez barona Dzikowskiego?


Autor: Karolina von Lichtenstein, zamieszczono 2009-02-18 23:57:57

Pardon, "dzisiaj" miało oznaczać "za trzy minuty"... ;-)


Autor: Jack Korab, zamieszczono 2009-02-19 17:08:19

Karolina: tak jest