Mandragorat Wandystanu | Wandea Ludu | Lista przestrzeni | Lista dyskusyjnazarejestruj siê | zaloguj
Najnowsze artykuły
15 czerwca 2017, 20:37:42
68. rocznica urodzin tow. Illianowicza [1]
26 maja 2017, 15:14:14
Ludzie w kapeluszach - wizyta ministra [1]
19 kwietnia 2017, 09:54:06
Świeccy mniej znani - śc. Andriej Krowa [4]
3 marca 2017, 17:23:58
Nowa wojna o piksele [2]
14 lutego 2017, 14:03:43
Zbóż łan [2]
10 lutego 2017, 09:39:30
Raport ze strefy buforowej [4]
15 wrze¶nia 2016, 23:21:42
Półmetek Ligi Mikroświatowej [3]
31 sierpnia 2016, 23:09:01
Ludzie NBN w kapeluszach [2]
8 sierpnia 2016, 11:22:51
WYNIKI WYBORÓW [2]
20 lipca 2016, 13:23:21
Uczta sybaryty [1]
18 lipca 2016, 12:20:36
Kopana - piłka w Mandragoracie /3/
8 lipca 2016, 19:15:24
WYBORY PREZYDENCKIE [1]
7 lipca 2016, 21:19:13
Wandakulki, odc. 1: HA! sseland [3]
(wszystkie)
Najnowsze w Wandystanie
10 stycznia 2016, 12:17:18
Wandea Ludu:
Kopana - piłka w Mandragoracie /1/
31 grudnia 2015, 12:20:01
Strefa Wrzutu:
Ludzie w kapeluszach - Budionnów
23 grudnia 2015, 18:26:40
Telewizja Wandejska:
Wandość i sama wandność
16 grudnia 2015, 19:26:36
Wielka Czerwona Książeczka:
TW ?Diuk? o sobie
12 grudnia 2015, 19:06:33
Radio Janusz:
Oficjalna playlista jublowa
31 lipca 2012, 18:30:04
Dziennik Ustaw Mandragoratu Wandystanu:
ws. przywrócenia do służby czynnej
9 maja 2011, 19:57:54
Prosto z Engels III:
Współczesny dowcip wg. Struszyńskiego
(wszystkie)
Wrzaskpudło
[+] 0 [-]
6 czerwca 2017, 10:43:42

Z
[+] 0 [-]
6 czerwca 2017, 10:43:46

U
[+] 0 [-]
6 czerwca 2017, 10:43:50

S
[+] 0 [-]
16 czerwca 2017, 00:58:05
Alojzy Pupka
P
[+] 0 [-]
16 czerwca 2017, 00:58:10
Alojzy Pupka
U
[+] 0 [-]
16 czerwca 2017, 00:58:16
Alojzy Pupka
P
[+] 0 [-]
16 czerwca 2017, 00:58:20
Alojzy Pupka
K
[+] 0 [-]
16 czerwca 2017, 00:58:25
Alojzy Pupka
A
[+] 0 [-]
17 czerwca 2017, 00:08:33
Paweł Michaiłowicz
Upka, coś zjebałeś.
(id lub email)
(haslo)
Alfabetyczny wykaz stron
A B C D E F G H I J K L £ M N O P R S T U W Y Z
Najlepsze artykuły
1. (6 punktów)
13 lipca 2008, 15:59:54
Na dzień śmierci Bolesława Geremka [34]
2. (6 punktów)
10 sierpnia 2009, 14:29:51
Paronama, czyli Wanda na Aldebaranie - część I [5]
3. (6 punktów)
12 sierpnia 2009, 22:47:06
Paronama, czyli sraty taty - część III [12]
4. (5 punktów)
8 sierpnia 2009, 18:18:55
Paronama, czyli Wanda na Aldebaranie - Prolog [15]
5. (4 punktów)
11 sierpnia 2009, 16:54:04
Paronama, czyli Wanda na Aldebaranie - część II [13]
6. (3 punktów)
2 stycznia 2008, 21:00:23
Obrzydliwa prowokacja surmeńska [64]
7. (3 punktów)
12 czerwca 2009, 00:07:56
Dziennikarstwo śledcze - odc. 1 [4]
[+] 0 [-]
21 maja 2005, 19:38:49
Albus Boreed

Pierwszy edykt nowego papieża.

W dniu wczorajszym z nad Pałacu papieskiego, gdzie obradowało Konklawe, uniósł się różowy dym.
Elektorzy Świeckiego Kościoła Wandejskiego wybrali sekretara Salwadora Salwadoriego na nowego pasterza Owczarni Wandowej.
Elekt przyjął imię Raul. Po wygłoszeniu przez Mandragora Socjogramu oficjalnego przemówienia "Wir haben Papst!" Raul I ukazał się na balkonie pałacu.
Po obu bokach Jego Świeckości towarzyszli Elektorzy, którzy powierzyli Mu tą niezywkle odpowiedzialną funkcję. Wielkim nieobecnym na wczorajszych uroczytościach był tow. Krupiński, którego komputer "dopadły" problemy techniczne.
Papież i Elektorzy pozdrawiali Lud licznie zebrany na plac, Raul I wygłosił uroczystą mowę.
Po oficjalnej części nadszedł czas na fetę. Wszyscy wspólnie bawili się przy wódce, popalając ziele i gawędząc na przeróżne tematy do późnych godzin nocnych. Zabawa była przednia :]. W czasie imprezy jeden z towarzyszy wysunął temat realnego spotkania Wandejczyków. Wiele osób wyraziło chęć uczestnictwa. Nie ustalono nic kokretnego, wiadomo jednak, że na celowniku jest Wrocław, a konkretnie mieszkanko tow. Winnickiego :). Czekamy na szczegółowy plan "spotkania" :D.
Wśród zebranych, oprócz Ludu wandejskiego, byli goście z zagranicy, m.in. baridajski minister Bumbum i znany Sarmata baronet Juliusz Cezar.Dzisiaj w godzinach południowych Raul I wydał swój pierwszy dekret.
Papież ustanawia w nim Archiwandezję Tropicany. Archiksięciem Tropicany został mianowany Mateusz Bartkowiak.

Wando, chroń Raula I!

Tantiemy autora 0 en.
Komentarze:
[+] 0 [-]
21 maja 2005, 19:47:10
Krzysztof Bojar
No, może wreszcie Świecki Kościół Wandejski zacznie prawdziwą działalność na terenie Sarmacji. Ciekawe, co z tego wyniknie.
[+] 0 [-]
21 maja 2005, 20:09:36
Takaris Altharin
A co to kogo obchodzi! Ja chcę wiedzieć, czy Raul I poprze rozwój satanizmu!
[+] 0 [-]
21 maja 2005, 20:56:15
Michal Sosnowiecki
Panie Altharin! Weź Pan LOS w swoje ręce i załóż Ligę Obrony Satanizmu ;-)
[+] 0 [-]
21 maja 2005, 22:26:43
Takaris Altharin
Trochę się zniechęciłem do polityki, ale znalazłem już odpowiedni grobowiec w pobliżu Frodowic i kiedy znajdę czas, stworzę w nim Oficjalne Przedstawicielstwo Piekła w Wandystanie - będzie można tam m.in. sprzedać duszę diabłu.
[+] 0 [-]
22 maja 2005, 04:11:11
Defloriusz Dyman Wander
Czy bedzie mozna wprowadzic dusze na gielde ? :)
[+] 0 [-]
22 maja 2005, 10:35:28
Patryk Bones
panie Takaris... co pan wie o satanizowaniu? wie pan chociaz kto to jest BELIAL? bo bez konkretnej wiedzy pana"zabawy" sensu nie maja.
[+] 0 [-]
22 maja 2005, 11:28:56
Takaris Altharin
Oczywiście, że wiem, proszę mnie nie obrażać. W realu nie jestem co prawda satanistą, ale od kilku lat interesuję się demonologią i angelologią.
[+] 0 [-]
22 maja 2005, 14:25:45
Patryk Bones
a moze pan krotko opisac PRAWDZIWEGO sataniste?
[+] 0 [-]
22 maja 2005, 15:17:31
Krzysztof Bojar
To jest człowiek, który czci szatana, składa mu ofiary, modli sie do niego. Słyszałem o przypadkach, że jeden satanista wciągnął dwóch kumpli i zaprosił ich na "mszę". Myśleli pewnie, że to dobra zabawa... Aż do chwili, kiedy zostali złożeni w ofierze (autentyk!). To co znalazła policja, jest zbyt makabryczne, aby opisać na łamach Bramy.
[+] 0 [-]
22 maja 2005, 16:02:50
Takaris Altharin
Bycie satanistą jest uwarunkowane oddawaniem czci szatanowi - czyli robieniu wszystkiego wbrew zasadom katolickim (można powiedzieć, że satanista jest na pewien sposób chrześcijaninem). A zatem, im coś jest gorsze, tym chętniej satanista to zrobi. I nie musi się wcale wyróżniać z tłumu, wprost przeciwnie - może być szanowanym przez opinię publiczną człowiekiem, bogactwo na przykład bardzo rozszerza możliwości czczenia szatana. Powtarzam - nie jestem satanistą i nie mam zamiaru szerzyć takich idei w Wandystanie. Interesuję się demonologią i dobrze bawię jako Asmodeusz.
[+] 0 [-]
22 maja 2005, 16:59:48
Krzysztof Bojar
To to nie jest pana prawdziwe nazwisko? :P
[+] 0 [-]
22 maja 2005, 17:08:02
Takaris Altharin
Nie. NaprawdÄ™ nazywam siÄ™ Lucyfer :)
[+] 0 [-]
22 maja 2005, 22:03:53
Salvador Salvadori
Mój katecheta w gimnazjum zanim poszedł do seminarium nazywał się Szatan. Później zmienił - miło wspominam więc ks. Szatnowskiego :-)
[+] 0 [-]
22 maja 2005, 23:56:26
Patryk Bones
1- satanista nikogo nie czci 2- jezeli bedzie chcial-zrobi. a nie jezeli jest to gorsze. 3- satanizm to filozofia jak kazda inna, a ofiary itp to bzdury i skrzywienia, tacy kolesie nie maja nic wspolnego z satanizmem. bowiem najpierw byl satanizm, a potem ktos zaczal palic koty. a ze ludzi robiacy dziwne rzeczy sa bardziej zauwazalni, wiec to ich zaczeto kojarzyc z satanistami.
[+] 0 [-]
23 maja 2005, 13:16:51

Wann Papa schriebt eine Enzyklika? Ich moechte sie durchlesen. :D:D:D Ihr seid sehr komisch. Ich weiss nicht ob ich lachen oder weinen soll.
[+] 0 [-]
23 maja 2005, 15:44:55
Takaris Altharin
Więc satanista nie czci szatana? Aha. Dobrze wiedzieć. Nie dostrzegasz, towarzyszu Bones, małej sprzeczności?
[+] 0 [-]
23 maja 2005, 16:42:55
Defloriusz Dyman Wander
Mam ochotę zapalić...poproszę paczkę kotów :)))
[+] 0 [-]
23 maja 2005, 16:48:10
Takaris Altharin
Z filtrem czy bez? :)
[+] 0 [-]
23 maja 2005, 18:11:14
Patryk Bones
wlasnie o to chodzi, ze satanista wspona ma z szatanem jedynie filozofie... no i nazwe poniekat:P
[+] 0 [-]
23 maja 2005, 20:02:31
Takaris Altharin
Cóż, powiedziałbym raczej, że tacy, jak piszesz, byli pierwsi sataniści. Natomiast teraz tak nazywa się wyznawców szatana - a to społeczeństwo określa, na podstawie twoich przekonań, do jakiej grupy należysz. Zresztą, jak inaczej określić kogoś, kto oddaje cześć szatanowi?
[+] 0 [-]
23 maja 2005, 20:04:55
Krzysztof Bojar
Drodzy panowie, ja bym powiedział, że sa i tacy sataniści i tacy sataniści. Jedni czczą szatana, składają mu ofiary, modla sie do niego. Inni za to po prostu go nasladują, łamiac przykazania itd. Moim zdaniem, jedni i drudzy w równym stopniu na to miano zasługuja i w równym stopniu powinni być tępieni. Z pewnościa warto potrafic ich odrózniac od siebie, ale nadal nie zmienia to fakatu, że satanizm niczego dobrego ze sobą nie niesie.
[+] 0 [-]
23 maja 2005, 22:21:06
Patryk Bones
panie Bojar pan nie zna tej filozofii, wiec zupelnie nie rozumiem za co ci ludzie maja byc tepieni? polecam "listy z ziemi" Twaina to pan zrozumie o co chodzi. albo nie. na to jeszcze za szybko mogloby to panu caly swiat przewrucic do gory nogami.
[+] 0 [-]
23 maja 2005, 23:33:40
Takaris Altharin
Jeśli, tak jak napisałeś, mają wspólną filozofię z szatanem, to skłaniałbym się raczej ku poglądowi, że należy ich tępić.
[+] 0 [-]
23 maja 2005, 23:48:34
Patryk Bones
a pan zna szatana? czy zna pan go jedynie takiego jakiego obraz zostal stworzony przez jego wrogów? prosze sie nad tym zastanowic...
[+] 0 [-]
24 maja 2005, 00:10:07
Takaris Altharin
Ekhem... Szatan zasadniczo jest uosobieniem zła, jego symbolem i absolutnym przeciwieństwem dobra. Raczej ideą niż osobą.
[+] 0 [-]
24 maja 2005, 00:47:13
Patryk Bones
jakiego zla? tego ktore jest ci wpajane od narodzin? tyle razy ci to powtarzano, kazano WIERZYC lecz nie pozwolono sprawdzic. teraz jest trudno uwierzyc, ze moze byc inaczej, prawda?
[+] 0 [-]
24 maja 2005, 14:03:33
Takaris Altharin
Panie Bones. Szatan jest symbolem. Uosobieniem zła. W większości religii istnieje ktoś taki. Jeśli szatan nie jest złem wcielonym - to kto? Pyta pan: "jakiego zła?" Każdego zła - morderstwa, kradzieży, gwałtu, przemocy, krzywoprzysięstwa - lista jest dłuższa niż Mur Chiński. Jeśli towarzysz uważa, że nie powinno być podziału na dobro i zło, to ja mogę polecić doskonałego psychiatrę.
[+] 0 [-]
24 maja 2005, 14:07:51
Krzysztof Bojar
Ogólnie rzecz biorąc, to najpierw wogóle trzeba wirzyć w szatana, a ja jestem niewierzacy więc raczej filozofia ta do mnie nie trafi i nie zburzy mojego światopoglądu. Tak samo w szatana i piekło nie wierzy około 40% chrześcijan. Ogólnie dla mnie szatan jest prostym ucieleśnieniem zła, tego wszystkiego, co jest sprzeczne z naukami Boga. Nie widze możliwości, żeby ludzie miejący wspólną z nim filozofie ogli nie być niebezpieczni i warci tępienia. Nie wykluczam, że gdzieś tu jest zakopana jakaś głębsza myśl, jednak nie mam zamiaru sie specjalnie tym zajmować.
[+] 0 [-]
24 maja 2005, 14:58:32
Krzysztof Bojar
Chyba, że pan Bones sugeruje, że to co nam mówiono, że jest złe, to na prawde może być dobre i może własnie za łamanie przykazań, a nie za ich przestrzeganie czeka nas po śmierci nagroda. Jeśli to chciał pan zasugerować, panie Bones, to raczej powinno sie pana odizolowac od tej zdrowej części społeczeństwa. Mam jednak nadzieję, że to po prostu moja błędna interpretacja. A może pan po prostu sugeruje, że szatan wcale nie musi być zły, co też kompletnie moim zdaniem nie trzyma sie logiki. Po prostu szatan, który nie jest zły, przestaje być szatanem. Można go nazwać upadłym aniołem, może miec na imie Lucyfer, ale szatanem nie jest. Takie jest przynajmniej moje zdanie.
[+] 0 [-]
25 maja 2005, 15:10:35
Takaris Altharin
Czy istnieje strona Gwardii Leblandzkiej? Jaki jest jej adres?
[+] 0 [-]
2 czerwca 2005, 09:17:48

Raul I ist Satan.
(id lub email)
(haslo)