O obywatelstwie w KS i MT debaty
W Izbie Poselskiej KS trwa debata dotycząca nowelizacji ustawy o obywatelstwie Księstwa.
Pierwsza z poprawek zakłada możliwość posiadania podwójnego obywatelstwa, czyli prawo do złożenia o nie wniosku w KS jeśli posiada się już obywatelstwo innego kraju, z którym KS podpisało umowę o możliwości posiadania podwójnego obywatelstwa.
Kolejną zmianą, nad którą debatują posłowie jest zlikwidowanie granicy wieku,w jakim można zostać obywatelem, dziś warunkiem dostania obywatelstwa jest ukończenie piętnastu lat. Wnioskodawca tej poprawki, baronet Chojnacki (SPD) uzasadniał swój pomysł:
Dużą część wniosków składają osoby, które tego warunku nie spełniają, pomimo tego obywatelstwo otrzymują. Obecny limit może tylko zniechęcić do aktywnego życia w Sarmacji potencjalnych aktywistów. Proszę również zwrócić uwagę na fakt, że i tak nie możemy być pewni autentyczności podanych przez kandydata danych. Jeżeli dana osoba bardzo będzie chciała uzyskać obywatelstwo, po prostu skłamie.
Partyjny kolega posła Chojnackiego, baron Browarczyk zasugerował również, aby zmienić długość czasu, po którym mieszkaniec może złożyć wniosek o obywatelstwo z dotychczasowych dwóch do trzech tygodni. Demokraci o tej zmianie piszą: Poza tym, że dana osoba lepiej pozna Sarmację, unikniemy części słupów to jeszcze częściowo rozwiążemy problem martwych dusz.
Z dotychczasowej ustawy o obywatelstwie znikną również zapisy odnoszące się do Mandragoratu Wandystanu, który po Wandejskim Czerwcu nie jest już prowincją Sarmacji.
W tym samym czasie w Senacie Marchii Teutońskiej trwa głosowanie nad projektem zmian w ustawie o obywatelstwie teutońskim. Projekt zmian zakłada, że obywatelstwo Marchii będzie miał prawo dostać każdy, kto kiedykolwiek je posiadał, co oznacza, że obywatelstwo będą mogły posiadać m.in. osoby z zarzutami przestępczymi, które obecnie mieszkają w Królestwie Nowej Teutonii. Losy poprawki są raczej przesądzone, choć w Senacie leży już kontrprojekt, który wykluczy możliwość dostania obywatelstwa przez osoby, które piastują urzędy w państwach obcych.
KOMENTARZ. Red. Pumpernikiel, „Wieści Teutońskie”:
Słuszne są pomysły posłów SPD, zakładające zniesienie bariery wieku oraz przedłużenie czasu minimalnego pobytu w Księstwie, przed złożeniem wniosku o obywatelstwo, do trzech tygodni. Faktycznie, pomoże to nowym mieszkańcom, którzy – niezależnie od tego czy mają 35 czy 13 lat, będą mogli ubiegać się o obywatelstwo, nabierając jednocześnie doświadczenia przez trzy tygodnie. Niezrozumiałą wydaje się za to poprawka o podwójnym obywatelstwie w KS, gdyż Sarmacja, jako największe wirtualne państwo w Polsce na brak nowych ludzi narzekać nie może. Dziś, o wiele lepszym pomysłem będzie polityka „uaktywniania” mieszkańców, by stawali się w pełni uczestniczącymi w życiu państwa obywatelami, niż uchwalanie poprawek, które niosą za sobą możliwość migracji i zajmowania ważnych stanowisk przez osoby o wątpliwych kwalfikacjach moralnych. Identycznie wygląda sprawa z poprawką w Teutonii, gdzie o ile większość Senatorów się nie opamięta, znów legalnym obywatelstwem będą mogły cieszyć się uznane przez prawo KS za przestępców, osoby dziś mieszkające głównie w KNT. Oczywiście bez poniesienia odpowiedzialności za swe winy. I z możliwością kolejnego „podburzania” przeciwko KS.
July 16th, 2007 at 18:44
Pan redaktor jednak minął się z prawdą. Pan Maciej Żmuda nie zgłaszał żadnej poprawki, a jedynie - jako Marszałek IP - poddał ponownie pod obrady mój projekt nowelizacji Dekretu Księcia o obywatelstwie z poprzedniej kadencji. Projekt ten miał na celu zlikwidować wewnętrzne niespójności i braki w obowiązujących przepisach, a nie wprowadzić podwójne obywatelstwo. Obywatelstwo KS będzie można łączyć z obywatelstwem państwa obcego dopiero po podpisaniu stosownego traktatu z tym państwem.
July 16th, 2007 at 18:48
Chciałem jednocześnie poinformować szanownych czytelników, iż żadna z osób pełniących funkcje publiczne w KNT nie została skazana prawomocnym wyrokiem w KS.
Mówienie, że są to osoby “uznane przez prawo KS za przestępców” jest oczywistym nadużyciem pana redaktora Gaja.
July 16th, 2007 at 23:47
Gaju, przesadziłeś teraz. Jesteś … nie dziennikarzem, brak ci obiektywizmu.
July 17th, 2007 at 00:04
Ech, i mnie zdezinformował, kurcze blade, a już chciałem napisać, że ktoś próbuje robić sztuczne podziały między Teutończykami z MT a tymi z KNT…
July 17th, 2007 at 01:23
Komentarz nie jest po to, zeby był obiektywny :P
July 17th, 2007 at 10:14
Kwazi: Tak, mea culpa - źle zinterpretowałem przedstawienie projektu ustawy, po prostu wyglądała jak złożona od razu do sali obrad, przez Marszałka i autorstwa Marszałka. Przepraszam wszystkich czytelników i Marszałka Żmudę.
To, że Ala Capono dorwał dopiero fisukus, nie oznacza, że Al Capono przestepca i mafiozą nie był - bo był. I nie wprowadzaj w błąd Sarmatów - w KNT mieszka Twój syn - Paweł Stroński, który jest w Sarmacji poszukiwany m.in. za kradzież pieniędzy z konta MP. Więc to ty mijasz się z prawdą.
Szanowna reszto! “WT” zawsze broniły i bronić bedą obiektywizmu dziennikarskiego - artykuł jest wywazonym, obiektywnym tekstem. Co innego komentarz, bo naturą komentarza jest SUBIEKTYWNE podejście do sprawy.
July 17th, 2007 at 10:16
I co mnie cieszy, jest jeszcze szansa by ta haniebna ustawa w Teutonii nie przeszła - wszyscy czekamy na głos Marszałka Sarmackiego, bo obecnie jest 2:2, wraz ze mną bronić Marchii przed kpiną z prawa zdecydował się również Senator Karausche.
July 17th, 2007 at 10:17
Ziutek, głupoty opowiadasz. Zobacz sobie jeszcze przed samym komentarzem.
“o oznacza, że obywatelstwo będą mogły posiadać m.in. osoby z zarzutami przestępczymi, które obecnie mieszkają w Królestwie Nowej Teutonii.”
Ja wcale nie uważam, że jest to zgodne ze stanem faktycznym. Zresztą - to jest nieprawda. Żaden z mieszkańców KNT nie został skazany prawomocnym (ani nieprawomocnym) wyrokiem w KS za działania konspiracyjne, etc. Kiedy wreszcie sądy w KS zaczną działać, jedna z pierwszych spraw będzie dotyczyła pomówienia zacnych Teutończyków przez wiadomą osobę.
July 17th, 2007 at 10:31
?o oznacza, że obywatelstwo będą mogły posiadać m.in. osoby z zarzutami przestępczymi, które obecnie mieszkają w Królestwie Nowej Teutonii.? - Choćby Paweł Stroński.
“Zresztą - to jest nieprawda. Żaden z mieszkańców KNT nie został skazany prawomocnym (ani nieprawomocnym) wyrokiem w KS za działania konspiracyjne, etc.” - Bo uciekli do KNT:) Jak pisałem wcześniej, Al Capono tez nie poszedł siedzieć za działalność mafijną, tylko za niepłacenie podatków od swych lokali. Czy to oznacza, że Al nie był szefem mafii? Bo idąc tokiem Twojego rozumowania, tylko taka myśl się nasuwa:)
July 17th, 2007 at 10:42
Paweł Stroński jest obywatelem MT. I NIE POSIADA OBYWATELSTWA ŻADNEGO PAĹSTWA OBCEGO. Jesteś niezbyt dobrze poinformowany. Słaby dziennikarz z ciebie…
July 17th, 2007 at 10:54
Paweł Stroński do niedawna posiadał takowe obywatelstwo w KNT. Paweł Stroński założył nawet gazetkę w KNT, z tym, że chyba zakończyła działalność po pierwszym wydaniu. Z tego co wiem, on nadal mieszka w KNT, przynajmniej to wywnioskowałem z rozmów w realu z nim. I faktem jest, że uciekł do KNT kiedy w KS popełnił przestępstwo.
Jesli uważasz, że jestem słabym dziennikarzem - nie czytaj WT. Mamy na tyle dobzre rozbudowany rynek prasy, że zawsze znajdziesz coś “lepszego”.
July 17th, 2007 at 11:25
Komentarz bezczelnie narusza moje dobra niematerialne.
July 17th, 2007 at 11:30
“Bo uciekli do KNT:)”
Gaj, nie pierdol bo miałem te same zarzuty co ci co “uciekli” a zostałem uniewinniony. Do północy oczekuje na przeprosiny za rzucanie oszczerstw pod moim adresem oraz wpłacenie przez ciebie 400lt na rzecz miasta Zielnybor. Jeżeli do tego niedojdzie podejme stosowne kroki, choćbym miał na nie wydać cały mój v-majątek.
July 17th, 2007 at 11:39
Nikt do KNT nie uciekał. I żaden z mieszkańców Nowej Teutonii nie został skazany prawomocnym wyrokiem żadnego - bo nie tylko sarmackiego - sądu. A artykuł to najzwyczajniejszy w świecie paszkwil, godzący w dobre imię Królestwa Nowej Teutonii.
I prosze nikomu nie wmawiać, że jest obiektywny. Gdyby pan Redaktor chciał stworzyć obiektywny tekst, powinien poprosić o komentarz również kogoś, o innym punkcie na tą sprawę.
Odnoszę bardzo nieprzyjemne wrażenie, że jak napisał pan Ciupak, stara się Pan tworzyć sztuczne podziały między mieszkańcami obu Teutonii. Nie raz już pisałem - Naród Teutoński jest tylko jeden, niestety z niezależnych od niego przyczyn zamieszkujący dwa państwa. Niech Pan w końcu się z tym pogodzi i przestanie wbijać między nie klin niezgody.
July 17th, 2007 at 11:56
Tak, to wszystko moja wina, ja jestem sprawcą Teutońskiego Maja, ja stworzyłem KNT, ja spiskowałem i knułem przeciw JKM i Sarmacji. Tak, rozszyfrowaliście mnie:) No przecież to co piszesz to jest kpina ze zdrowego rozsądku. To TY jesteś monarchą KNT, to TY podpisałeś List podczas Teutońskiego Maja. To nie ja wyszedłem z grupą Teutończyków… to ty:) Więc proszę Cię, o bracie pragnący zgody, nie bluźnij tutaj i nie używaj populistycznej retoryki, bos bystry człowiek jest i stać Cię na coś wiecej niż zrzucanie winy na innych:)
Kaxiu - a kai ja Cię gdziekolwiek pomówiłem, obraziłem etc? Bo znaleźć tego nie mogę nigdzie.
July 17th, 2007 at 12:04
Nie wątpie, że mój adwokat to wykaże. Twierdzenia, że uczestnicy teutońskiego maja/założyciele KNT to kryminaliści i zdrajcy tyczą się mnie w takim samym stopniu.
July 17th, 2007 at 12:10
Drogi Adrianie… ja na nikogo winy nie zrzucam, do Teutońskiego Maja wracać nie zamierzam. Przed sądem stanąłem (nie od razu, przyznaję się - ale jednak) i sąd żadnego wyroku w mojej sprawie nie wydał - żadnej winy w sobie nie widzę, nie ma czego zrzucać.
Więc nie zarzucaj mi teraz jakiegokolwiek knucia i spiskowania, bo ja ZAWSZE kierowałem się tylko i wyłącznie dobrem Marchii Teutońskiej i jej mieszkańców - i tylko ze względu na to dobro owy list został wtedy podpisany.
A ze stworzenia Nowej Teutonii jestem dumny jak z niczego dotąd. Dlatego absolutnie nie rozumiem, dlaczego uważasz to za moją winę i coś złego.
July 17th, 2007 at 12:15
Pan redaktor domaga się chyba procesu cywilnego za sugerowanie, że mijam się z prawdą. Mój syn nie jest poszukiwany, tylko czeka grzecznie w areszcie KS, aż ktoś mu w końcu postawi zarzuty. A obywatelstwo MT mógłby mieć nawet zgodnie z bieżącą ustawą Senatu MT o obywatelstwie teutońskim.
July 17th, 2007 at 14:11
Może ja sprostuje… Mam obywatelstwo KNT i jestem z tego dumny. I przed nikim ani niczym nie ucieklem. Po prostu KNT tworzona przez czlonkow mojej rodziny jest o wiele bardziej atrakcyjniejsza niz nierzetelne WT, czy skorumpowany rząd KS. A tak w ogole, to nie widze zadnego porzadnego powodu, dla ktorego musisz sie do mnie dopierdalac.
July 17th, 2007 at 14:20
Buahaha :D Skorumpowany Rząd KS Twojego ojca, zajebiste :D !
July 17th, 2007 at 14:36
Skoro mojego ojca, to samo przez sie wyglada na korupcje;]
July 17th, 2007 at 14:40
Ĺukaszu: z niezależnych przyczyn? Tak samo z siebie powstało KNT i samoczynnie naród podzieliło na dwoje ;-) ?
July 17th, 2007 at 14:40
I w ogóle, to na miejscu mojego ojca bym sie wstydzil… Wielokrotnie namawialem go do odejscia z tego gnoju, ale on mawial: “nie, nie moge tak po prostu odejsc i zostawic syfu” Powinniscie czuc reke pana:]
July 17th, 2007 at 15:40
W d**** mam moderke - wyglądasz mi albo na dzieciaka z kompleksami, albo na kogoś ostro p*************. (mod. red.)
July 17th, 2007 at 15:45
Ej! Panowie, w WT jeszcze nigdy nie zdażyła się moderacja komentarzy, ale jeszcze jedno slowo wulgarne a powycinam wszystkie niewygwiazdkowane!
Znajcie granice!
July 17th, 2007 at 16:38
Czyżby WT zniżały się do poziomu Talku?
July 17th, 2007 at 16:57
Nie:) po prostu wygwiazdkowalem przeklenstwa, zgodnie z zasadami Netykiety. Nigdy zadnego komenta nie usune, ale przeklenstw tolerowac w WT tez nie bede.
July 17th, 2007 at 17:13
Owszem Zbyszku, z niezależnych. My wówczas chcieliśmy, i dążyliśmy do tego, aby Marchia była krajem o bardzo dużej autonomii, ale jednak krajem Korony Sarmackiej - czyli dokładnie tego, co teraz jest bardzo modne i co tworzy się poprzez kolejne inkorporacje. Ale widocznie chcieliśmy tego za wcześnie, przez co nasza wizja Teutonii została bardzo skutecznie wytępiona.
I dopiero wtedy zaczęły rysować się plany secesji/tworzenia nowego państwa. Kiedy tutaj nie pozwolono nam bawić się po swojemu. Bo niby czemu mieliśmy rezygnować ze swoich pomysłów?
July 17th, 2007 at 18:42
Fajnie byloby, gdyby Nowa Teutonia przylaczyla sie do KS z prawami np. Sclavinii.
July 18th, 2007 at 11:49
Duża autonomia w Sarmacji? To chyba jakię żart ;).